Istorie Accuphase
Accuphase Laboratory Inc, cunoscuta si sub numele de Kensonic Laboratory Inc., este o companie japoneza producatoare de echipamente audio high-end fondata de un fost inginer al companiei Kenwood, Jiro Kasuga in anul 1972. Kasuga nu a fost niciodata multumit de viziunea Kenwood in ceea ce privea urmasii celebrului Supreme 1 lansat in anul 1967.
Kasuga nu a fost niciodata multumit de viziunea Kenwood in ceea ce privea urmasii celebrului Supreme 1 lansat in anul 1967. Acesta a angajat ingineri proveniti de la alte companii cu renume in domeniu (Marantz, Luxman) si a fondat compania Kensonic, avand Kenwood ca si actionar la compania nou fondata. Au existat de asemenea si alte conexiuni in anii de inceput ai Accuphase . Daca comparam componente utilizate de catre Kenwood si Kensonic (Accuphase) putem observa usor similaritati in ceea ce priveste linia generala a designului. Placile suport pentru componente ale produselor Accuphase erau marcate cu inscriptia Kensonic asemenea si brand-ul inscriptionat pe partea frontala a produselor. Pana la mijlocul anilor 90, Kenood inca detinea o buna parte din Kensonic. Se pare ca inginerii Accuphase si-au adus aportul in proiectarea ultimelor produse cu adevarat high-end ale companiei Kenwood, (L-A1, L-D1 si LVD-Z1). De exemplu, Accuphase E-405 si Kenwood L-1A au mari similaritati in ceea ce priveste panourile laterale, butoanele de volum si telecomenzile.
Primele produse ale companiei Kensonic au fost amplificatorul P-300, preamplificatorul C-200 si tunerul C-100. Amplificatorul integrat E-202 si urmatoarea versiune a tunerului mentionat T-101 au fost adaugate in portofoliu la scurt timp. Toate produsele au primit review-uri pozitive in anii 1973-1974 timp in care Kenwood abandoneaza productia de echipamente audio high-end. In acest moment Kensonic continua productia sub numele de Accuphase.
Produsele Accuphase sunt bine vazute de catre entuziastii de echipamente audio high-end dar numele nu este foarte cunoscut pe teritoriul Statelor Unite. Accuphase incepe sa fie identificat dupa panoul frontal generos dimensionat in culoarea sampaniei si cele doua vu metre analogice specifice care sunt similare cu ale altei companii respectabile McIntosh Laboratory.
Accuphase explica numele companiei dupa cum urmeaza:
Numele Accuphase a fost adaptat luand prefixul ACCU de la cuvantul acuratete si combinandul cu PHASE care este cel mai important factor in tehnologia audio...
Accuphase are o reputatie solida in ceea ce priveste calitatea produselor sale cu modele din primele serii care sunt inca intens folosite zeci de ani mai tarziu. Modelele raman disponibile cativa ani si uneori depasesc un deceniu pana sunt inlocuite cu produse noi.
Lasa un comentariu
Introdu datele pentru a raspunde...Comentariu:
Nota: Codul HTML nu se afiseaza!
Introdu codul din imagine (captcha):